Ceca-trippen, dag tjugotre

Dag 23 – En låt som får mig att gråta

Björn Afzelius - Ljuset




Min första tanke var att lägga upp Lars Winnerbäck's Kom änglar,
men jag kom på att det faktiskt finns en låt som "varit med" längre
och som aldrig lämnar mig utan en klump i halsen.
Vad gäller Kom änglar, så kan jag idag lyssna på den låten
utan att börja gråta,
(Men jag kan dock inte se den live
utan att tårarna faller ner för mina kinder,
då blir det för mycket för mig att hantera)

Låten ovan, eller Afzelius´ låtar i allmänhet,
har präglat väldigt mycket av min bardom.
Dom får mig ofta att minnas den tiden,
när man var ung och oförstörd,
innan allt rasade . . .

Just denna låten spelade jag väldigt mycket under en mycket
jobbig tid i mitt liv, då min första tillflyktsort blev mitt piano, 
där jag försökte låta all sorg försvinna ut genom fingrarna 
Min andra tillflyktsort blev in i mörkret, bakom stängda dörrar,
där ingen kunde höra mig gråta . . .





Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!