Lyckad permission

Efter påskpermissionens "lilla snedsteg"
(förmodar att dom flesta vet vad jag menar,
och att jag således inte behöver utveckla det hela...)
så känns det bra med en permission som gått BRA.
Visst, jag har väl kanske gått liiiiite för långa promenader,
men jag anser att det inte är så farligt om man ser till
vad jag KUNDE gjort för värre dummheter...

Denna permissionen så har jag varit mer strikt med mina tider,
försökt få det att flyta på så bra som möjligt.
Det var nog en stor bidragande orsak på påsk,
just det att tiderna blev lite rubbade,
vilket i sin tur resulterade i att min hjärna blev lite rubbad den med...
Någon kvart hit eller dit har det väl blivit under helgen,
men på det stora hela inga större avsteg ifrån varken tidsplanering,
eller själva "vad jag ska äta-planeringen".

I fredags bytte jag dock plats på middagen och kvällsmaten,
så jag åt kvällsmatsmaten vid halv fem,
och middag kl åtta.
Sambon hade fått med sig ett X antal kilo kräftor hem från jobbet,
så mamma och pappa fick även med sig en hink hem.
Så till "middagskvällsmat" blev det kräftor, bröd, sallad och en kall sås.
Det är fortfarande lite jobbigt att ändra om i tiderna,
men det gick ändå bra!
Och kräftor är ju både gott och ur ätstörningssynpunkt;
rätt så "ofarligt"...

Igår genomförde jag nog den största utmaningen hittills,
både under denna behandlingens gång,
men också sett till alla andra behandlingsomgångar;
jag åt glass till e.m-fika igår.
Det var helt galet ångestpirrigt
och hej-mitt-hjärta-sitter-i-halsgropen,
men jag åt upp den lilla kulan blåbärsglass,
och det UTAN att rusa iväg till toaletten,
varken direkt efter glassen, eller efter något annat mål under dagen!
Det är rätt strongt för att vara mig...
Men jag känner att tjockistankarna är värre idag
än vad dom var igår INNAN glassen.
Och jag är lite orolig inför vägningen imorgon.
JAG vet ju att den lilla glassbiten inte på något som helst sätt
har någon möjlighet att öka på min vikt,
men eftersom det är mer troligt, med tanke på tidigare veckor,
att vikten fortsatt uppåt än att den stannat/gått ner,
så är jag rädd för att den sjuka sidan av mig
kommer skylla allt på glassen,
och göra det ÄNNU mer förbjudet i framtiden.

Jag vet att det är just dessa förbudstankar som ställer till det,
och som man ofta säger;
första steget är att vara medveten om tankarna,
för innan man är medveten om dom,
så kan man heller inte ändra på dom.
Jag vet även, att så länge man har en lista på förbjuden mat,
så KAN man inte bli helt frisk.
Men, det är ett senare problem...





Imorgon så ska jag flytta igen,
denna gången ut till en av träningslägenheterna.
En del av mig kan tycka att det går lite fort fram,
men jag har kännt den senaste veckan
att jag mest stått och stampat ute i Villan.
Jag kommer liksom ingenstans.
Jag måste få ta lite mer eget ansvar,
både vad gäller mat, men också vad gäller rörelse och aktivitet.
Jag tycker fortfarande att dom gör väldigt fel där nere på Capio,
när dom inte är villiga att ändra i matplaneringen,
så jag får ett näringsintag som stämmer mer överens med
vad min kropp behöver och förbrukar,
men när dom inte vill ändra i matplaneringen,
så får dom istället hjälpa mig hitta en aktivitetsnivå
som kan hålla vikten i shack.
Och på så sätt lära mig hur mkt jag måste ÄTA,
för att kunna röra på mig.
Istället för att jag rör på mig enbart för att kunna äta.
Det är på något sätt en hårfin skillnad mellan dom resonemangen,
men i slutändan så blir det ena utav de två väldigt fel.

ÄTA FÖR ATT KUNNA RÖRA PÅ SIG;
INTE RÖRA PÅ SIG FÖR ATT KUNNA ÄTA!!!


(Ps; Jag förbehåller mig rätten,
att imorgon efter vägningen
totalt dementera allt jag skrivit nu,
och istället säga att jag tänker åka hem,
att jag inte tänker gå upp mer i vikt nu,
och att dom på Capio är dumma i huvudet....

Men ja, ni som följt mig ett tag vet ju att det är
mer en regel än ett undantag att det i början av veckan
är allt annat än positiva inlägg på min blogg....)


Postat av: Jenny

Så JÄKLA bra jobbat med glassen! Fy fan vad starkt gjort!! <3 Lycka till i lägenheten nu. Jag hejjar på dig! Kram

2012-04-24 @ 10:18:21
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: anonym

Vem har du som behandlare i Varberg? Jag har också varit där.

2012-04-24 @ 18:08:13
Postat av: Felicia

Kram till dig knasfia! <3

2012-04-24 @ 22:17:31
URL: http://www.kreativaterapin.se
Postat av: Felicia

Blogg.se är dum, min adress finns visst! Kopiera :)

2012-04-24 @ 22:19:08


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!