Still alive...

Sista inlägget från mig var väl kanske inte så överdrivet positivt,
hela förra veckan var inte överdrivet positiv om man säger så.
Galet mycket ångest och jag-orkar-inte-mer.
Men på något sätt lyckades jag hålla huvudet ovanför vattenytan,
om det var för att jag innerst inne är en jävlaranamma-tjej,
eller om det var tack vare dom rätt så gedigna mängderna piller
som jag tryckte i mig under veckan,
det vågar jag inte riktigt uttala mig om...

Som ni kanske förstår, så var jag väldigt orolig inför denna måndagen,
och tillhörande vägning.
Jag började gråta när min behandlare berättade för mig att min vikt
faktiskt inte ändrats överhuvudtaget sedan förra måndagen,
utan den är precis på hektot densamma.
Jag hade väl gärna sett att det var ett par hekto NER,
men allt förutom UPP är bra lixom.
Jag sa till A, min behandlare förut, att jag vet att jag hade åkt hem
om det varit ytterligare uppåt på vågen.
För då hade jag inte stått ut mer.

Det är rätt märkligt hur ett par siffror kan inverka på ens mående...

Fick dock ett lite oroande besked i slutet av förra veckan,
mina järnvärden/blodvärden har inte bättrat sig för fem öre,
trots tillskott.
Så nu har dom satt igång en glutenintoleransutredning,
(och laktos) för läkaren tror att det kan vara det som gör att min kropp
inte tar upp järnet, alternativt att jag har någon invärtes blödning,
tex i magen. Vet inte vilket av ovanstående alternativ som känns bäst.
För jag orkar inte med FLER allergier/intoleranser!


På onsdag åker jag hem för permission över påsk.
Blir en lång permission denna gången,
från onsdag kväll till måndag eftermiddag någon gång.
Jag hoppas det blir en bra permission,
och att jag får jagat bort ångestmonstren lite på torsdag,
så jag kan få kommit mig på gymnasieåterträffen i Uddevalla.
JAG vill verkligen gå. Men mitt psyke är väl inte lika sugen...
Sedan så kommer ju problemet med kläder...
Men, det är ett senare problem!
Jag hoppas bara jag kan raggat tag i någon att gå DIT med,
för annars lär jag hinna ångra mig och backa ut....

Innan jag åker hem på onsdag ska jag med min behandlare
till ett stall/ridskola här i närheten,
där jag förhoppningsvis kan få börja arbetsträna inom kort.
Det ska bli kul!
Får väl dock kanske offra mina naglar,
hästar och långa naglar är ingen höjdarkombination....

Så, det var en liten uppdatering!

Tack för allt stöd förra veckan,
ett speciellt tack till ett par av tjejerna inne på kliniken
Ni är guld!


Postat av: faster kontraster

Hej hopp på dig Cissi, härligt att höra att du plockade fram din "jävlar anamma" och vann "matchen" över dom små j....larna. Bra att bli lite förbannad ibland det kan man hämta urkrafter från. Spännande med arbetsträningen hos hästar hoppas du får det ,alltid lite gott att gosa med en mjuk go mule=)). Förstår att det är jobbigt med e.v fler allergier,men som sagt det finns bra mat som är glutenfritt och du har din kusin och "tigga" recept från ;) ha det nu så gott kramis på dig från din gamla faster kontraster

2012-04-02 @ 22:25:18
Postat av: Jenny

Glad påsk vännen, du finns i mina tankar! Kram

2012-04-06 @ 07:47:04
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!