Ett steg närmare livet

Varje dag här nere är en kamp
mot demonerna och den andra sidan av mig
Varje natt är en kamp mot tårarna
som hotar att tränga fram ur mina ögon

Jag har tappat räkningen
på hur många tårar jag gråtit
och på hur många ångestmaskar
som krälat runt inom mig

Ibland så glömmer jag bort
hur man gör för att andas
Hur man gör för att stanna kvar
här och nu. Medvetande

Jag får om och om igen
påminna mig själv om hur man gör
För att andas. För att orka
För att leva . För att vilja

Jag vet att det finns en ljusning,
ett ljus i tunneln som inte är ett tåg.
Jag vet att det finns en morgondag,
en framtid som även för mig kan bli ljus

Men emellanåt sluter jag mina ögon
och låter ångesten ta över.
Värdelösheten förlamar mina kroppsdelar
och fryser mina lungor till is

Jag kan inte andas
och mörkret omsluter mitt sinne
Svarta tårar faller ned
för redan söndergråtna kinder

Men jag vet
att det kommer bli ljusare
Jag har bara en lång väg kvar
och vägen kommer vara lång och svår







"Genom svårigheter - Mot stjärnorna"

Postat av: S

Åh vilken vacker och träffande dikt. Jag får om och om igen

påminna mig själv om hur man gör

För att andas. För att orka

För att leva . För att vilja



2012-02-16 @ 10:09:35
URL: http://fartenilivet.blogg.se/
Postat av: S

Sorry min dator är knäpp... Går det ta bort min kommentarer?

Skulle skriva att jag verkligen gillade din dikt, och att det stycket jag nu skrivit ca 10 gånger här ovan är så träffande och beskriver hur jag också ofta känner mig.

Kämpa vidare, du är verkligen stark!

Kram

2012-02-16 @ 10:12:28
URL: http://fartenilivet.blogg.se/
Postat av: Ida

Stor kram <3 Det blir bättre <3

2012-02-16 @ 10:39:43
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: Em

<3 <3

2012-02-16 @ 12:49:33
Postat av: L

<3 Du är en fighter, glöm aldrig det. Jag är stolt över dig för att du tagit dig så långt och jag hoppas även du är stolt över dig själv.

2012-02-16 @ 15:58:34
URL: http://couldusesomepatience.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!