I övermorgon smäller det

Och jag börjar bli väldigt nervös.
Vad har jag gett mig in på?
Kommer jag verkligen klara av det här?!

Hon som kommer vara min behandlare nere i Varberg ringde i fredags.
Mest bara för att presentera sig och kolla upp
så det inte var några frågor som snurrade i min hjärna
(Mer än dom ätstörda frågorna då,
 för dom finns det tusentals av...)

Jag har svårt att riktigt sätta ord på mina tankar och känslor just nu.
Det mesta är lite av ett totalkaos inom mig.

Jag vet inte riktigt vad som skrämmer mig mest just;
att inte få röra på mig, all mat jag kommer utsättas för,
att jag måste äta fågel och fisk, att jag måste äta "förbjuden" mat,
kommer jag bli tvungen att äta en semla på semledagen?
Sedan så är jag rädd för omställningen,
att vara bland massa andra människor dygnet runt.
Massa förmodligen väldigt smala, anorektiska människor...

Jag är livrädd för att vara tjockast där nere.
Att dom andra ska titta på mej och undra vad jag egentligen gör där.
Nu vet ju JAG att anorexin inte är den primära orsaken att jag ska dit,
men jag har ändå väldigt mycket anorektiska tankar och beteenden.
Kommer folket där nere undra varför jag inte KAN äta vissa saker,
när jag utseéndemässigt sett ser ut att äta massor hela tiden?
Kommer dom tro att jag bara fejkar?
Att jag är en jävla anorexiwannabee?
Iochförsig.
Jag kommer alltid hellre vara anorektiker än bulimiker,
så lite wannabee är jag kanske..?

Jag har försökt formulera mål,
vad jag vill få ut av behandlingen.
Men det är lättare sagt än gjort.

Jag vill kunna hantera känslor annat än genom att äta/inte äta
Jag vill kunna ha mat i kylskåp/skafferi utan att gång efter gång,
när ångesten blir för stark, möla i mej ALLT som finns 
bara för att spy upp det efteråt.
Jag vill kunna äta vanlig mat, i lagom mängd utan att det övergår i hets.
Jag vill kunna SE det som alla andra tydligen ser,
eftersom folk vägrar erkänna att jag är tjock....
Jag vill kunna sluta värdera mig själv efter hur mycket jag väger
eller vilken storlek jag har på mina kläder,
Jag vill sluta alltid plocka fram den där jävla röda trenchcoaten,
bara för att se att den fortfarande går att knäppa.
(Jag vill finna mod till att slänga den)
Jag vill sluta tänka i banorna "kan jag inte träna, kan jag heller inte äta"
Jag vill sluta vara beroende av ett jävla måttband.
Jag vill sluta tänka på kropp, vikt och ätande varenda vaken timma
...och sluta drömma om det på nätterna
Jag vill sluta jämföra mig med andra tjejer på stan/tv/tidningar etc.
Jag vill sluta nedvärdera mig själv, hata mig själv.

Jag vill leva.

Postat av: L

Jag tror på dig! Du kommer klara det. Glöm inte "En sak i taget, En dag i taget"



<3

2012-02-05 @ 12:11:27
URL: http://couldusesomepatience.blogg.se/
Postat av: Jenny kusin vitamin!

Snacka om att du verkar taggad!!!! Jag tror på dig och jag vet att om du, precis som jag. Har ärvt Den Karlssonska envisheten och tjurskalligheten kommer detta gå som än dans även om du kanske blir trampad på tårna i en dans eller två så kommer du fixa detta! Du är Modig min lilla kusinvitamin....En Stor Kram och en spark i rumpan;)Jenny

2012-02-05 @ 13:41:33
Postat av: Ullis

Har tänkt på dig hela veckan ska du veta, och håller tummarna för att du ska få ro i själen och leva det liv du är värd! Ett liv utan demoner!

2012-02-05 @ 20:34:26
Postat av: Ida

Hej!

Jag har varit inlagd i Gbg på Östra. Minns inte vilket år det va men kanske va vi där samtidigt? Vad heter du?

Ska du bli inlagd på Capio i Varberg? Vet flera som varit där som säger att det är jättebra så ge det en chans :) Tro på dig själv och lita på de omkring dig. Alla vill dig väl.

Kram

2012-02-05 @ 21:22:39
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: Mamma

Du skriver att du har svårt att formulera mål... Din lista ovan säger motsatsen tycker jag! Fruktansvärt bra skrivet o formulerat! Jag tror på dig älskade tös, du kommer att klara detta!! Var stark!! Om du ger dig faan på det så kommer du att vinna det här kriget!! Älskar dig!!!

2012-02-06 @ 08:36:51
Postat av: Ca

Jag håller tummarna för dig i varberg!!

Tog det lång tid att få en plats där?

Du klara det <3

2012-02-06 @ 10:10:13
URL: http://enilorac.devote.se
Postat av: Ca

Oj, det var verkligen snabbt. Vilket landsting kommer du ifrån? Det var en på min behandling som ville dit, men dom hade inte råd att skicka dit. Tragiskt!!

Jag går nu mera bara på samtal hos min kontaktperson, men har tidigare varit inlagd på slutenvård och sen även gått på dagsjukvård!



Du måste berätta och skriva om varberg sen. Är det imorgon du börjar? kram

2012-02-06 @ 19:06:41
URL: http://enilorac.devote.se
Postat av: Ellinor

2012-02-08 @ 19:36:51
Postat av: Ellinor

Tänkvärda mål som du har satt upp. Att få vara den man är, att duga som man är. Vet att du klarar detta, kämpa på. Kram!!!!

2012-02-08 @ 19:43:03
Postat av: girl

hej
Ville bara tala om att det finns en som kopierar dina inlägg och lägger in dom i sin blogg. bloggen heter hemligheter93

2013-09-10 @ 13:00:48


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!