Jävla kyckling

Det har varit ett par riktigt hemska dagar nu.
Onsdagen var väl värst,
för precis efter förra inlägget,
då jag skrev att jag var livrädd för "förbjuden fika",
så var det en hemsk cupcake till fika.
Fy fan.
Tog närmare en timma från det att man skulle "börja" äta,
tills jag var färdig....
Och så sjukt mycket tårar och ångest....

Sedan blev det inte bättre när middagen ett litet tag senare
var just det andra hemska; kyckling.

Blev väldigt arg, för när jag var nere på bedömningssamtalet,
så sa den behandlaren jag träffade då att
"När dom andra får kyckling, så får du kyckling,
och när dom andra får fisk, så får du fisk
När dom andra får kött-kött, så får du veg"

Men det håller dom inte riktigt,
för jag anser INTE att kyckling är ett veg. alternativ på biffgryta,
och inte heller på köttfärssås som det var igår....

Så tog den diskussionen med kokerskan idag,
och hon sa att jag nog förstått den första behandlaren fel
men saken är den att både mamma och pappa var med när han sa det,
så där har dom FEL.

Så ja. Har vart en hel del ångest och ilska under de gågna dagarna.

Sov även katastrofdåligt inatt, drömde att dom fick för sig
att jag skulle dricka FEM näringsdrycker per dag, utöver maten.
Vilket jag aaaaaldrig hade gått med på!
Det är ju förvisso inte aktuellt med näringsdrycker för min del,
men ja, rädslan finns där....

Nästa jobbiga steg som kommer förmodligen på måndag
är att jag kommer behöva äta hela portioner.
Nu till en början så får jag hälften till ALLA måltider,
inklusive mellanmål.
(Ja, förutom cupcaken som jag fick hela jävla den,
med frosting och strössel och skit...)
Orsaken att jag får halva portioner är till största delen för att
min mage inte ska bralla ur mer än nödvändigt
eftersom jag inte direkt ätit så bra/regelbundet hemma...
Och peppar peppar, så har min mage hållt sej hyffsat lugn,
visst, den brötar och har sig, och är svullen och obehaglig
Men långt ifrån så illa som den varit innan när jag börjat äta igen...

Nu är det snart siesta (även kallat rumsarrest)
då man ska ha egen vila på rummet.
Det är både skönt och jobbigt,
för jag har egen toalett på rummet,
och ibland så trycker det på i kräkreflexerna.
Men faktiskt, med handen på hjärtat, så har jag ännu inte
kräkts en endaste gång sen jag kom hit.
Jag minns inte riktigt när jag klarat mig så länge,
HELT utan kräkningar tidigare.
Även de gånger jag "skärpt till mig" på egen hand,
så har jag "tömt ut ångesten" i toalettstolen titt som tätt....

Sedan efter "rumsarresten" ska jag få pussa på Åsas vovve lite,
och träffa hennes föräldrar. Jag gillar dom skarpt!
Försöker låta bli att tänka på att Åsa åker hem igen imorgon,
och inte kommer tillbaka på fleeeeeera veckor.
Kommer bli galet jävla tomt!!! =(

Men jag har ju iaf Sara här nere med!
(Som tillsammans med Åsa fick sitta nagelmodeller för mig igår)

Har ett par stycken "nageloffer" att fixa naglarna på,
så lite glädjeämnen finns det åtminstone kvar!





Så slutligen, håll tummarna för att jag slipper fågelhelvetet 
till middagen sedan är ni snälla!

Kram

Postat av: Mamma

Hoppas att du slapp "fågelhelvetet"...... Och bra att du inte varit o "rensat" på toa...!! Förstår att det känns oroligt inför nästa vecka... Men är faktiskt övertygad om att du klarar det oxå!!! Du kan!! Tro på dig själv Cissi!!! Det gör jag!! Puss o kram!!!

2012-02-10 @ 15:05:58
Postat av: Ida

Förstår att det varit tufft för dig med kycklingen och allt. Hoppas det löser sig så du slipper det i fortsättningen.

Fan va starkt gjort att inte spy! Även om det känns piss så är det RÄTT! Även om det tog en timma att äta upp kakan så klarade du det, eller hur? :) Och inte har du dött av det eller gått upp i vikt av den heller. Kroppen fungerar inte så. Hoppas du kan njuta av kakor snart för det är ju sååå gott. Jag äter kaka/godis varje vecka och går inte upp i vikt av det så du kan äta med gott samvete.

Kämpa på och ge inte upp! Det blir bättre. Se framåt. Hejar på dig!

Stor kram

2012-02-10 @ 15:43:56
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: Ida

Du har rätt, man KAN inte gå upp i vikt av en muffins. Själv sitter jag och äter godis nu och ångesten är hög men jag vägrar lyssna på den!

Visst har jag funderat på Varberg. Min kusin o en annan vän till mig har varit där och det verkar bra. Men är så less på behandlingshem hit och dit. Varit i Falköping, Sköövde, Göteborg och Mora. Jag vet att jag kan vända detta men behöver mer stöd i vardagen känner jag. Dagvård vore det otimala men det finns inte här :( Ibland undrar jag om jag är så sjuk? Jag kan äta muffins, pizza, godis mm. Är jag sjuk då? Platsar jag på ett behandlingshem? Vill eg inte omges av sjuka som petar i maten utan av friska som är hungriga på livet. Om du förstår.

Hur ser helgen ut i Varberg? Hur lång är din beh.tid? När får man flytta till villan? Får du gå ut själv?

Stor kram gumman!

2012-02-10 @ 21:07:28
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: Anonym

Bra jobbat Cissi att låta maten få stanna kvar, att bi arg kommer du säkert att bli fler gånger , men komihåg att "resan" har bara börjat du kommer att hinna "träna" dig på detta över en längre period.

Du vet små steg är oxå stor seger. Liten bit i taget ,du kommer att fixa de , tålamod är en dygd. Den kommer du att få "träna" oxå. Så du kommer att bli en VÄÄÄÄLLDIGT tålmodig människa framöver,bra va.

Ha det nu så gott å skit i att fundera på kycklingen, säg tilld ig själv att de är en ny sushi, hi,hi, busar bara med dig. kramis på dig från faster kontraster.

2012-02-10 @ 21:40:36
Postat av: Jenny

TACK för att du delar med dig av din resa!



Kram<3

2012-02-11 @ 06:20:44
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Amy

Jag fick alltid veg.alt. när det var kötträtter i varberg.

2012-02-11 @ 16:25:47


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!