Bränd gröt och irriterad mage

Igår kväll jobbade en av de nötterna av personalen
som jag menade i mitt uttalande om att min Mamma
inte vill att jag spottar på personalen...
    (Tycker förövrigt fortfarande att hon är liiiiite
     väl kinkig gällande personalspottandet,
     så Mamma, NU kan jag väl få lov att spotta lite,
     efter att du läst detta inlägg? haha
)
Jag verkligen hatar denna personalen av hela min själ.
Hon har ingen koll på något,
och är så sjukt jävla jobbig och efterbliven!
Som i förra veckan, efter frukost,
så frågar hon oss helt plötsligt som från ingenstans
om vi inte skulle vilja ha friterad mat någon gång.
Och vi tittar på henne för att se om hon SKÄMTAR,
men denna människan är alltså så jävla blåst,
att hon på allvar tror att "såna som vi" vill ha friterad mat.
Vissa andra kunde ju sagt en sån kommentar
som ett litet skämt lixom, men som sagt,
denna kärringen är totalt bombad...

Eller som i förra veckan,
tror det var samma dag som ovan nämnda anekdot,
så skulle jag ha min medicin
som jag alltid tar en liten stund innan lunch och middag.
Så jag sa till henne att jag ville ha min medicin som var utdelad
i min lilla medicinbytta som stod på bänken.
Men hon bara "Näää. här finns ingen sån medicin"
Så jag sa att hon kunde ta en ny ut min burk i skåpet,
men då hittade hon ingen sådan burk sa hon,
så hon letade omkring i en tio minuter, innan hon säger
"För det är väl inte den lilla röda som ligger i din burk som du menar?"
Hmm. Eeeeeh. Jaaaa, för det var ju inte den jag frågade efter
från första början eller så...... *suck*
Fittidiot!

Men till gårdagens fiasko,
igår så hade hon ansvar för kvällsmaten,
och skulle koka gröt.
Som väl inte direkt är någon rocketscience till att börja med
(Framförallt inte såndär snabbrisgröt som tar ca tre minuter)
Men den lyckades hon bränna totalt,
(Så illa att dom idag fick slänga kastrullen som var bortom all räddning
kockarna och övriga i personalen nu på morgonen
var väl inte så värst imponerade,
det var ju inte direkt en billig kastrull hon hade valt heller) 
Hon lyckades även få kvällsmaten försenad med 20 minuter.
Jag menar, hallå lixom, om hon hade haft koll på gröten
och inte sprungit omkring som en skållad katt,
så hade den inte blivit bränd
och vi hade förmodligen fått äta i tid.... *suck*
(Eller bara gett fan i att låta gröten stå på spisen dom där
20 minutrarna som hon sprang runt och irrade...)

Så i princip samtliga patienters magar var i uppror igår,
för vi var så tvungna att äta upp den jävla gröten,
medans hon skrattade och sa att hon var glad
att hon inte behövde äta den.
Jättebra, verkligen...
Hade sån oerhörd kramp i magen igår kväll efter gröthelvetet,
och den är fortfarande inte riktigt som den ska vara.
Men vi har gått ihop alla patienter och sagt att vi verkligen måste
påtala alla hennes brister inför våra behandlare,
så dom GÖR något åt henne. Typ avlivar henne på stället.



------------------------------------------------------

Nåja, nu till något lite trevligare;

Har sett att jag de senaste dagarna
har fått en markant ökning i min besöksstatistik,
så jag undrar mest bara vilka ni "nya" är? =)

Kram

Postat av: Felicia

Alltså jag hade lite smått dödat henne!! En sån kommentar om friterat hade jag blivit galen på jag hade också blivit galen på att maten blev 20 min sen men sen att hon har mage att sitta och skratta och säga att hon är glad att hon inte behöver äta den gröten!! Se till att få bort henne! Hon borde endast sitta i en reception långt bort!!!

2012-03-01 @ 09:33:08
Postat av: faster kontraster

Men snälla Cissi, "friterad" gröt är ju JÄTTE MUMS!!!!!!!.=) Kan ni inte hitta en kokbok och ge henne eller anmäla henne till mästerkockarna på tv4.

Hon skulle göra succe!!!!!! Gott att du har humöret uuppe, kämpa på ,kramis från din tokiga faster.

2012-03-01 @ 09:49:13
Postat av: Ida

Men vilken jävla NÖT!!! Jag har träffat många som henne genom åren på behandlingshem och dom borde verkligen inte jobba på sånna ställen! Säg ifrån! Jag förstår att ni hatar henne. Jag är på eran sida ;)

Hoppas du får en fin dag vännen! Tänker på dig! Kram

2012-03-01 @ 10:15:23
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: mikaela

Friterad behandlingsassistent kanske vore något?

2012-03-01 @ 10:25:12
Postat av: Mamma

Ja, ja. Det kanske slutar med att jag säger åt dig att faktiskt spotta på henne iaf....:))) Hon är ju verkligen inte rätt person på rätt plats. Hon borde följt efter kastrullen.....

Kram på dig!!

2012-03-01 @ 11:32:07
Postat av: Helena

Hej Cissi!

Helena heter jag och jag fann din blogg av en slump för några månader sedan och har sedan dess kikat in lite då o då.

Du verkar vara en så fin och go tjej och jag är så imponerad över att du kämpar på så himla bra!!

Take care!

Kram

2012-03-01 @ 12:51:25
URL: http://cinnamoncandles.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej, jag vet faktiskt inte hur jag hittade din blogg men eftersom jag själv varit i Varberg (för inte så länge sen) tycker jag att det är intressant att följa någon som är där nu. Jag är ju nu riktigt nyfiken på vem den där personalen är, kan du ge mig nån ledtråd? Fanns en del rötägg där när jag jobbade också samtidigt som många i personalen var helt underbara.



Låter jobbigt det där med att du samlat på dig vätska, hoppas det löser sig snart. När jag kom till Varberg hade jag knappt behållit nån mat heller på väldigt väldigt länge och var livrädd för att min kropp skulle protestera av all mat man skulle äta. Men det gick faktiskt över förväntan, jag åt som jag skulle och var så stilla som jag kunde i början och slapp som tur var samla på mig en massa vätska. Så ett tips, ta det lugnt med promenaderna även om jag förstår att det är underbart att få gå ut. Man får inte ihop ekvationen riktigt men man kan gå upp MER i vikt av att röra sig för mycket just för att man samlar på sig massa vätska. Men kämpa på, det är värt all ångest och obehag, jag lovar dig. Nu är det snart 1 år sedan jag blev utskriven för gott från Varberg och jag mår bättre än nånsin och har uppnått alla de långsiktiga mål jag satte upp tillsammans med min behandlare i Varberg, och då kändes de HELT omöjliga att uppnå. Kämpa på!!!

2012-03-01 @ 13:44:37
Postat av: Sarah

Du är en kämpe vännen! Mitt nästa steg blir ett besök hos er för att kolla hur det ser ut å så. Ska ringa och fråga om man måste ha remiss för att få komma och titta och prata med ngn personal, behövs inte det så hoppas jag komma iväg snart. Annars får min läkare skicka remiss.

Alla styrkekramar till dig<3

2012-03-01 @ 18:01:48
Postat av: Amy

Har personalen stora glasögon? Och är blond?

2012-03-01 @ 20:06:32
Postat av: Mia (från k2)

Hej! Jag har precis hittat din blogg men har redan läst Mycket av den och vill bara säga att du är Jätte Stark som orkar fortsätta kämpa!! Jag hoppas att du ska få uppleva ett bra liv utan äs' för du är värd så mycket mer en den här skiten!

En STOR kram till dig<3

2012-03-04 @ 21:27:21


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!