Jävla pissdag...

Vissa dagar vill man inget hellre
än att dra täcket över huvudet
och bara fly ifrån allt
Idag är en sådan dag.

Hela dagen började fel
Sov skitkasst inatt,
trots nyinsatta NADA-kulor,
dock inte på samma ställen som sist.
Så det kanske beror lite på det.

Sedan vid frukosten utbröt totalt kaos.
Inte bara för mig, utan för iprincip alla andra här
(Förutom dom som har färdigupplagd frukost,
för dom var allt som vanligt...)
Men när vi (jag) kom ner för att göra iordning frukosten,
så sa personalen att dom skulle göra iordning idag
"för att vi alltid kommer ner så sent"
Hallå, jag var nere innan tio i åtta,
vilket dom har sagt är den tiden man ska vara nere.
Och jag vet andra här som var nere innan dess med.
Men kollektiv bestraffning är tydligen melodin här nere,
man tycker ju att VI som var nere i tid kunde få gjort iordning
våra frukostar själva, och att dom som INTE var nere i tid
kunde få personalgjord frukost.
Men icke.

Och jag som har så sjukt svårt för oförberedda händelser
och förändringar i allmänhet, bröt ihop totalt.
Gick upp på mitt rum och la mig i sängen
och bara grät grät grät.
Fullständig och total panikångest,
och nålarna på anslagstavlan kändes väldigt lockande...

Min behandlare har skrivit in i mina papper,
att just precis sådana händelser INTE får inträffa!!
Det gör att hela min värld raseras och allt blir fel,
men att personalen skulle ta hänsyn till något sånt,
var tydligen alldeles för mycket att begära.
Och som grädde på moset,
så var det mitt absoluta hatobjekt bland personalen
som satt vid mitt bord...
Hade jag inte lärt med att någorlunda kontrollera mina impulser,
så hade jag, utan tvekan, hällt mitt kokheta kaffe över henne
Spottat henne i ansiktet och bett henne fara dit pepparn växer.
Jag vet att jag inom snar framtid kommer säga något jävligt dumt
till henne, och till dom andra idioterna bland personalen.
    (Men, mamma, jag ska försöka låta bli att spotta på dom,
     men jag kan inte lova att jag kan stå emot....)

Så ja. Idag är ingen bra dag, igår var ingen bra dag
och jag är så jävla nära på att kasta in handduken,
packa mina saker och ge fan i allt...



Postat av: Mamma

Vissa dagar blir fel, det är bara så. Tyvärr. Bit ihop och kom igen!!! Du kan!! Låt inte några korkade människor vända upp och ner på din tillvaro!! "Stäng av" så går det lättare. Och skit för h-vete i nålarna!!!!!!!!! Det är inte värt det!!!! Du nämnde det där med PMS..... Jag om någon vet ju att PMS kan få den mest balanserade människa att få "psykbryt". Men det kan finnas hjälp, det vet du!!! Be att få testa! Allt som kan göra tillvaron drägligare måste ju få vara tillåtet. Eller??? Kämpa på, du orkar mycket mer än du tror!!! Älskar dig!!

2012-03-07 @ 12:22:49
Postat av: sälen sara;P

SKRIK, SPOTTA, SLÅ! ...men INTE på dig själv!! skrik och spotta(det sistnämnda kanske helst i tanken....;)) på personal och på det som irriterar förstör, få ut aggressionerna ,förvirringen och frustrationen, få ut det!!! dem kan ta det, dem har betalt för fan (!!!!)...dem SKa ta det. du går igenom en skärseld och kämpar häcken av dig, klart du måste få vara förbannad, ledsen, en riktigt "pain in the as-patient"! dem vet det (eller iallafall BORDE veta det!!!). säg vad du tycker och känner, säg det, ut med det! men ta INTE ut det på dig själv<3<3<3 kämpa på vännen!!! KEEP YOUR HEAD UP!!!<3

2012-03-07 @ 15:12:43
Postat av: Up

Du KAN!!! Ge kudden en omgång, skrik å gapa! Å spotta om du verkligen måste (det är ändå inte SÅ bra betalt ;)) -men STANNA!!!! För din egen skull. Klara prövningarna! Även den att stå ut med "stackars svagbegåvade behandlare" ;)

De finns där för din skull, ibland glömmer dom kanske det... Inte ok! Men ändå...



Var snäll mot dig själv!!! Annars... ;)

2012-03-07 @ 17:17:16
Postat av: Amy

De gör sådana där grejer ibland, bara för att "bryta ditt kontrollbehov" alla har vi ju det. VI måste göra VÅR frukost.

Självksadebeteende tar de hårt på som de säger, det gör de. Jag föll i gropen en gång, och fick stort pådrag med samtal. Att om det skulle ske igen, så får jag ej vara kvar, utan blir inkörd till psyk.

Men att de skulle ha extra öga på mig, och vara lyhörda till om jag behövde hjälp.

För de hjälper en verkligen när tankarna gror på en.

Du har ett par tuffa månader framför dig, det tar tid, men du kommer tillslut bli glad för det de gör (nu menar jag inte ditt hatobjekt dock haha, de gillar man inte).

Kämpa på nu skruttan!

2012-03-08 @ 19:54:27
Postat av: Ida

hej!

Hur mår du idag? Får du nåt besök över helgen? Eller får du permis?

Min vecka har varit jobbig... Skola och möte på psyk. Har sökt mig till MHE i Mora nu. En mån väntetid. Kämpar på med mat, tvångstankar o ångest. HATAR denna sjukdom! Men svårt att gå emot när jag bor ensam, äter ensam, sover ensam...

Känner du att Varberg hjälper dig nåt?

Kram <3

2012-03-09 @ 15:06:21
URL: http://fightforlife.bloggsida.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!