Svart...

Först vill jag förvarna framförallt mamma och mormor,
om att detta inlägg förmodligen kommer vara
allt annat än glatt och positivt...
Och eventuella andra av er läsare som är känsliga,
bör kanske låta bli att läsa...

---------------------------------------------------------

Jag har mått dåligt under väldigt många år.
Men jag kan inte minnas när jag senast var så här långt ner,
så jävla uppgiven och orkeslös
Så trött på livet och allt det innebär
Så fylld av ångest att jag inte ens kan tänka klart

Mina självskade- och självmordstankar har jag lyckats
hålla på en armlängds avstånd under flera år nu,
men nu är dom tillbaka, och det med full kraft.
Tidigare har mina svarta tankar haft åtminstone
ett litet inslag av färg, något som fått mig att orka
Men nu är det väldigt, väldigt svart

Jag hade önskat att det fanns en enkel väg ut.


Mina tankar pendlar nu ständigt mellan två val;
att avsluta behandligen här nere
...eller att avsluta allt

Flera gånger om dagen susar tågen förbi,
inte så många tiotal meter ifrån mitt fönster.
I början av behandligen riktades min önskan
mot att vara ombord på ett av tågen,
för att fly ifrån det jobbiga med behandligen
Nu har min önskan ändrat riktning
och istället önskar jag att jag stod på spåret,
för att fly ifrån det som med lite fantasi
skulle kunna kallas "livet"

Jag vill verkligen inte mer nu...

Det känns inte som om dom här nere lyssnar,
det känns inte som om dom förstår
att för varje kilo upp, så dras mina tankar ytterligare
mot mörkret, bort från livet.


Postat av: Jenny

Shit shit shit... INTE bra det här..!! Det är bra att du skriver ut det och berättar det för någon. Försök tänk på att tankarna skapas av ätstörningen och depressionen, det är INTE vad du egentligen vill för livet kan vara helt underbart och du är FANTASTISK!!!



Har du gått i DBT? Om int; kan de erbjuda det i varberg??? DBT har gjort stor, stor skillnad på mitt sätt att hantera känslor och självmordstankar..! Du ska inte behöva må så här Ceca!!!



Jag vet inte vad de har för regler kring vägning osv i Varberg, men det är ju DU som behandlas och meningen kan ju inte vara att det ska vara med risk för ditt eget liv som de kör sina metoder?



Kram, tänker på dig!!!!!

2012-03-27 @ 18:29:10
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Mamma

Snälla, snälla lilla gumman! Du måste orka!!! Jag klarar mig inte utan dig!! Älskar dig så mycket!!!

2012-03-27 @ 18:51:45
URL: http://ceca.blogg.se/
Postat av: Dannie

Tänk inte så, fina Ceca!

När allt är helt svart finns det alltid en liten, liten prick av ljus nånstans långt borta. Hur liten den än må vara, så ta fasta på den. Försök att fokusera enbart på den, hur svårt det än må vara (och det ÄR svårt), så kommer den att växa sig större och större.. och allt kommer allt kännas lite lättare med tiden.

Vill du att vi kommer och hälsar på dig snart? Orkar du det?

Tänker på dig. Du är stark. Du klarar detta. Vi finns här för dig när du än behöver oss <3

2012-03-27 @ 19:47:19
Postat av: Kim

vet du vad jag tror? Att saker å ting sker inom dig, rent psykiskt... till något bättre... omedvetet vet nog din kropp att det du går igenom och lär dig just nu är det rätta, medan du tycker allt är nonsens..

Så mkt störda tankar och självskada som jag hade när jag kom till "mitt hem" hade jag inte haft på väääldigt länge... å jag tyckte bara de va konstigt eftersom jag var ju där för att sluta med sånt.. men fick förklaringen att (hur konstigt det än låter) man håller på att möta sina värsta monster genom tiderna, det blir påfrestande och jag visste ju bara en sak hur man kunde kontrollera de. förstår du vad jag menar?

2012-03-27 @ 20:24:59
URL: http://kironjam.blogspot.com
Postat av: Ida

<3<3<3<3<3<3

Tänker på dig och hoppas du mår bättre snart!

2012-03-27 @ 20:44:57
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: Anonym

Kämpa Cissi!! Så många som älskar dig som går sönder utan dig !! Som förälder vet ja att den störst rädslan är att något händer ens barn... Lätt för MIG att säga, ja vet, men bestäm dig för att leva det liv du vill leva. Du kan! Fan ja vill ju att du ska visa mig ditt bästa sushi ställe. Men mest av allt vill ja att du ska må bra!! Ge inte upp!! Kram kusin Linda

2012-03-27 @ 21:47:09
Postat av: Kusin Sandra

Kämpa på Cissi! Vi är så många som hejar på dig, många fler än vad du kanske tror! Massa, massa styrkekramar!

2012-03-27 @ 23:17:40
Postat av: Kusin Sandra

Kämpa på Cissi! Vi är så många som hejar på dig, många fler än vad du kanske tror! Massa, massa styrkekramar!

2012-03-27 @ 23:25:05
Postat av: Emma

Cecie <3 tänk på smset jag skicka igår! Love u always no matter what! Du klarar detta <3 finns alltid här o vakar över dej som din skyddsängel, du e aldrig ensam! Puss på nosen (",) Emmie (,")

2012-03-28 @ 06:14:00
Postat av: faster kontraster.

Hej skruttan, det sägs att man ibland m åste ner till botten för att sen stampa ner fötterna rejält och skjuta upp till ytan, tänk på att tunneln har ett fantastiskt ljus i andra ändan, så kämpa på ut från den tunneln, vi tror på dig och vill ha dig kvar här hos oss, du är en go kämpe så för fan ge inte upp . Det kommer bara att bli bättre. Du har många supporters. Och du har en "egen" vilja så ta dom där jävla "demonerna" i örat och släng ut dem genom dörren och portförbjud dom att nånsin komma tillbaks du har kraften inom dig använd den. SÅ STORA POSITIVA ENERGI KRAMAR TILL DIG KÄMPA CISSI, DU KOMMER ATT FIXA DETTA MED DIN ENVISHET OCH STARKA VILJA.KRAMIS FRÅN DIN FASTER KONTRASTER.

2012-03-28 @ 14:17:27
Postat av: Jenny

Hej där, hur mår du? Tänker på dig!

2012-04-02 @ 15:33:08
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!