Lägesuppdatering

Jag lovade ju halvt att återkomma med dagens "resultat"...

Föga förvånande, så visade vågen YTTERLIGARE uppåt,
inte lika drastiskt som de flesta andra gånger,
but still; UPP....

På mitt samtal med min behandlare förut så tog jag lugnt, konkret
och konsekvent upp allt jag skrev i gårdagens inlägg
(Och lite till....)
Jag förklarade för henne, att varken jag eller mina närstående
framförallt min klippa till mamma,
kommer acceptera att jag pga. deras oförmåga att se till individer
ska behöva avbryta behandllingen.

Jag påtalade även flertalet gånger idiotin
med att inte ha någon dietist tillgänglig
Och det på ett, åtminstone vad dom bedömmer sig själva som,
utomordentligt bra behandlingshem för ÄTSTÖRNINGAR...
(Och för att tillägga; enligt dom, ALLA SORTERS ätstörningar)
Hey, rätta mig om jag snurrat till det,
men ÄR det inte just personer med matproblematik i allmänhet
och hur mycket/vad vi behöver/kan äta i synnerhet,
som detta stället isåfall säger sig vara experter på att kunna hjälpa?
Had det då inte varit väldigt passande med en dietist att vända sig till?
Och då BÅDE för patienter och personal
Kokerskan Marianne i all ära, hon HAR koll på det mesta,
MEN är INTE utbildad dietist/nutrionist.
Som jag sa till tjejerna inne i Villan förut
"Inte fan lägger man sig tex. på operationsbordet
och låter någon som KAN EN HEL DEL om vart organen ska sitta
skära i ens kropp. Nej, där vill man ha någon utbildad läkare"
Så varför kan jag då inte få prata med en utbildad dietist?!

På samma sätt som det gäller ens liv vid en eventuell operation,
så hänger mitt liv just nu faktiskt på om Capio kan hjälpa mig eller inte.

Jag vet med säkerhet att det inte finns
någon annan möjlighet för mig för att kunna fortsätta leva
annat än att bli FRISK, allt annat är bara en lång väg mot döden
För vad man än kan tro som utomstående
så ÄR det en dödlig sjukdom jag har,
där dessvärre inga som helst mediciner kan hjälpa

MATEN är min "medicin",
så snälla, hjälp mig för fan att dosera den rätt!!



Postat av: Felicia

Lyssnade hon på dig då?

2012-05-03 @ 21:03:43


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!