Solsken och lyckad perm (igen)

Så, då var snart denna permissionen över
tåget till Varberg går 17.42 från Gbg central.
Även denna permissionen har gått bra, magen har dock fortsatt bråka,
så det har varit nära att jag tagit till det gamla vanliga knepet mot magont; kräkningar.... 
Men jag har klarat mig, jag har stått ut, i både magont och ångest 
Jag väntar väl just nu på att den ångesten som jag tryckt undan
ett bra tag nu, ska titta fram och ta över mitt liv...

Det är med lite blandade känslor som jag åker tillbaka
det mesta hänger på hur vägningen imorgon går.
Om jag nu passerat BMI 25, och vad dom där nere isåfall tänker göra
(Ska man se till tidigare veckors "trend",
så KOMMER jag ha gått över 25 i BMI....)
Och jag TÄNKER inte acceptera ett
"Nej, vi gör inga ändringar...blablabla" en gång till.
Någon gång så måste dom väl få in i sin skalle att deras matplanering
inte ÄR rätt för alla individer?
Jag har försökt prata med både behandlare, läkare och enhetschefen,
men dom är allihopa (främst enhetschefen)
så jävla inbitna i sina "regler".
Jag förde på tal om att dom faktiskt inte håller sig till matplaneringen
åt ANDRA hållet; alltså om det är någon patient som INTE håller vikten
på deras matupplägg, utan stannar på en för låg vikt
alternativt går NER, så får den patienten isåfall extra mat.
Min fråga var då VARFÖR dom inte kan inse
att det kan vara åt andra hållet med,
så som jag, som INTE håller vikten på deras matplan,
utan ökar och ökar.
Svaret jag fick på den frågan var kort och gott
"Vi ändrar inte i matplaneringen"
Är det bara jag som tycker att dom talar lite emot sig själva där....?

Nästa stora frågetecken är att jag, när jag var på bedömningssamtal,
sa till den behandlaren jag hade mötet med att jag av erfarenhet VET
att jag bara kommer öka på den mängden mat,
och att de i min familj och många i min släkt likt mig
har låg ämnesomsättning i grunden.
Svaret jag fick DÅ var att dom lovade att jag INTE skulle bli överviktig,
och att dom skulle stoppa en eventuell viktuppgång i tid.
Varför säger behandlaren en sak,
när verkligheten uppenbarligen är något helt annat?
Jag bad från första början om raka svar, konkreta förklaringar
och framförallt ÄRLIGHET. Det är A och O för de allra flesta,
men för mig med Asperger, så är det ÄNNU viktigare.
Vilket jag som sagt gjorde klart redan från första dagen.
Men sedan dess så har jag gång efter gång fått luddiga svar,
långsökta bortförklaringar och en och annan idiotförklaring.
Det känns inte helt okej....

Så just nu väntar jag med ångestblandad förväntan
på morgondagens vägning, och den disskutionen som KOMMER bli efteråt.

Jag tycker det är faan att man ska behöva SLÅSS
för att få den hjälpen man behöver,
men det kanske är först då man faktiskt inser att man vill bli frisk?
Den gamla Ceca hade gett upp för länge sedan, 
men den nya VILL ju ha hjälp, och det vore ju jävligt synd
om Capio's jävla regler och "sånt som brukar fungera"
ska vara det som sätter käppar i hjulen
för mig och min chans att bli fri från mina ätstörningar. 
Jag gav mig in i detta kriget av egen fri vilja
med en förhoppning om att få professionel hjälp
för att kunna bli FRISK OCH FRI.
Och jag tänker INTE låta några idiotiska "regler"
hindra mig från att nå mållinjen!

Återkommer förmodligen imorgon med hur allt gått....

Postat av: Felicia

Jag hoppas verkligen att de börjar lyssna på dig gällande vikten och matplaneringen, de kan ju inte gå med på att låta en uppenbart ätstörd person gå över den vikt gränsen. Du kämpar ju som en galning! Jag TROR att om du går upp mer att de ändrar planeringen för dig och inser att det inte funkar för alla!! Vad hände med hjälp med ämnesomsättningen? Käääääääämpa!!!!! Tusen kramar!!!

2012-05-02 @ 21:21:32
Postat av: anonym

Någon måste väl ändå ha kunskaper om detta av de som jobbar där om de inte har någon anställd dietist??

2012-05-04 @ 17:37:33


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!