Trött dag.

Sov som en potta skit inatt, vaknade flera gånger
och vart mer död än levande när mobilalarmet gick igång 07.45.
Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå,
så att jag kan komma iväg till stallet.
Tröttheten säger att jag egentligen borde stanna i sängen,
men jag vill inte missa fler stalldagar, missade ju flera gånger
då min mage inte ville vara med och leka.
Och om jag missar någon för många gånger,
så blir det väldigt lätt att jag skiter i det totalt.
Så jag får försöka orka, och vila sen i eftermiddag istället.

Det är väldigt skönt att ha sällskap ute i lägenheten nu,
för då slipper jag laga ALLA måltider själv.
Sedan att det till en början blir lite rörigt,
framförallt för hon jag bor med nu, med tanke på alla mina allergier och intoleranser.
Men jag tror hon fixar det galant :)

Imorgon är det planerat att jag ska åka in till stan och äta glass ensam
och det oberoende på hur dagsformen är.
Jag får intr skylla på att det är en dålig dag, eller skylla på att vädret inte är tillräckligt fint, eller vad för andra ursäkter ätstörningen försöker sig på för att slippa undan...
Det SKA göras om det så är snöstorm!
Sedan på torsdag ska jag ut och äta med min behandlare,
har kikat runt på menyerna på flera av restaurangerna i stan,
men pga allergier, intoleranser och med tanke på att jag är vegetarian, så blir ju utbudet därefter...
Det lutar nu åt att det blir någon form av paj.
Jobbigt som fan med paj, men av allt som fanns att välja på,
(eller kanske rättare sagt; frånvaron av så många valmöjligheter)
så är det nog det som är lättast för att hitta nåt som jag kan äta.

Nej, nu får jag gå och hämta mina stallkläder och kränga på mig dom.
Dock sådär lagom sugen i nuläget
på att trycka ner mina ekstammar till ben i tighta byxor
Vilket jag å andra sidan ALDRIG är direkt sugen på,
om det inte är träningstightsen vill säga....

Hoppas ni får en fin dag,
och håll gärma tummarna för mig vid kvart över två-tiden imorrn,
så jag får lite extra styrka att trycka i mig den där satans glassen....

Postat av: Emma

Håll ut!

Tro, ork och lust är lätt att tappa.

Lätt när stora drömmar trängs med saknaden.

Och vinden blåser hårt emot din kappa.

Men i sinom tid så vänder allt tillbaks igen.



Håll ut, håll ut!

Förr eller senare spricker en bubbla, håll ut några dagar till.



Guld är inte det enda här som glimmar.

När jakten går mot allt som liknar räddningen.

Den lyckan varar bara några timmar.

Det är inte den vi söker, inte den min vän.



Världen ligger helt i dina händer,

och allting ser så gulligt ut från ovan.

Himlen ser så praktfull ut från marken.

Men håll näsan över ytan tills det vänder!



Håll ut, håll ut!

Förr eller senare spricker en bubbla, håll ut några dagar till.



- Håll ut, Lars Winnerbäck.



Älskar dej min Cecie <3 tänker på dej mycket!!

2012-05-08 @ 19:37:05


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!