Höstångest och felaktiga tankar.

Likt många med depressionsproblematik,
så är mitt mående väldigt årstidsbundet.
Hösten är den perioden på året då jag oftast mår som allra sämst,
och sjunker som allra djupast ner i mitt depressiva träsk.
 
Denna hösten är inget undantag...
 
Just nu är jag längre ner under ytan än vad jag varit på väldigt länge,
tror inte det ens var såhär illa förra hösten...
Jag är så jävla nära på att ge upp allt,
till viss del har jag väl redan gjort det....
Vågar inte äta något längre av rädsla att fortsätta öka i vikt,
har levt på fil och måltidsersättningsbars sen i lördags.
Plus att det bästa sättet att undvika att kräkas
är att helt enkelt låta bli att äta....
 
Var hos dietisten idag och fick ett matschema. 1600 kcal/dag.
Vilket otroligt nog är MER än det jag äter nu,
och trots det går jag ju upp, så jag tänker faktiskt skita i det schemat.
Och bevisa för alla, att TROTS ett minimalt födointag,
så KOMMER jag fortsätta gå upp.
Då kanske det blir fart på sjukvården,
för då är det ju så jävla tydligt att det är nåt som är galet....
 
Igår så gick allt väldigt fel, ville verkligen bara slippa ALLT.
Vill inte leva när allt är som det är just nu.
Så jag sa till mamma som det var när hon ringde;
(frågar hon hur jag mår så får hon skylla sig själv...)
Jag sa att jag inte ville leva mer,
och att jag faktiskt tycker man borde få bestämma själv
om man vill leva eller dö.
Jag tycker det borde vara en mänslig rättighet
att få avliva sig själv om man vill det.
(Och ja, någonstans inuti mig så förstår jag
att det är för att jag är sjuk som jag säger så.
Men det är så jag tycker, och det står jag för..)
 
Mamma ringde akutpsykteamet och dom kom hit senare på kvällen.
Jag blev skitförbannad när mamma ringde mig,
sa att hon ringt psyk och att hon själv satt i bilen på väg ner till Gbg
Helt ärligt så var det sååå sjukt jävla nära 
att jag bara tog min väska och Kira och stack iväg.
En enkel tågbiljett långtlångt bort eller nåt....
Men på något sätt sansade jag mig,
lyckades intala mig att en sådan handling + allt annat just nu
hade gett dom tillräckligt för att tvångsinlägga mig.
Och jag har lovat mig själv att över min döda kropp låta mig låsas in igen.
 
Och ja, det är väl ungefär så läget är nu...
 
Dödslängtan
Matvägran
Självhat
Ångest
Äckel
Fett
 
 
 
 
 

Postat av: Jenny kusin

Hallå där!!!

Du har sparkat de där jävla demonerna i baken förr... NU är det hög tid att göra det igen!
Så ta nu å kämpa å slåss för allt du är värd...
Du tog dig långt sist, å har du gjort det än gång kan du göra det igen det vet jag, för är du släkt med mig har du ju säkert ärvt tjurskalligheten och jävlar annamat:) Å om det nu känns svart just nu försök se de små nyanserna i allt det svarta. Å vad skulle kira göra utan dig, å dina föräldrar skulle gå under, det är inte rätt mot någon vare sig dig själv eller din familj för jag tror att innerst inne sitter det en liten ceca som bara just nu är jävligt rädd men som ändå vill uppleva morgondagen!

Upp med hakan å försök se de ljusa nyanserna av svart... Kram på dig skitunge!
Kram kusin vitamin

2012-10-16 @ 17:46:29
Postat av: Sarah Ljungskile

NÄ för helvete Cecilia nu e det dags att rycka upp sig!!!! Och jag vet hur jävligt det är för jag är själv delvis där du är. Det måste väl för f...n gå att få en vettig läkare som kan hjälpa dig med att du samlar vätska, och det sämsta du kan göra är att sluta äta för då samlar du ännu mer vätska. Det vet du efter alla år! Vi kan väl ses någon dag, vi prata ju om det för ett tag sen. Jag menar inget illa när jag är hård mot dig men DU ÄR FIN OCH DET FINNS HJÄLP ATT FÅ!! Kom igen och häng i och ge dig fan på att bli bättre, observera att jag säger bli bättre. Helt friska blir vi aldrig, men att få ett liv där vi har kontroll över oss själva det kommer vi att få. Sjukdomen kommer alltid finnas med i tankarna men vi måste lära oss att hantera den. Konstatera tankarna när dom kommer och sen låta dom vara där men inte påverkas. Stor kram till dig och jag vill gärna ses snart!

2012-10-16 @ 18:28:02
Postat av: Jenny

<3

2012-11-03 @ 07:39:53
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se
Postat av: akervallslchf.blogg.se

Tänker på dig gumman och sänder styrkekramar i massor till dig. Saknar dig...

2012-11-03 @ 13:57:46
URL: http://akervallslchf.blogg.se/
Postat av: Åsa

Du har inte skrivit på länge. Jag känner dig inte. Men kollar din blogg varje dag. Och börjar bli orolig att det kanske hänt eller händer något som inte borde få ske, att du mår sämre, har slutat äta eller att du inte finns mer. Kämparkram från en du inte känner...

2012-11-15 @ 19:50:18
URL: http://www.minviktresaminkamp.blogg.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!