Att fånga en sten som faller

Det finns ju enklare saker att göra
än att försöka stoppa en sten mitt i fallet
eller att stanna en häst som skenar
I båda fallen är det absolut lättaste att
1. Aldrig låta stenen falla
eller
2. Att kapa benen av hästen så att den inte KAN springa.
 
Vi alla vet att det ibland är lättare sagt än gjort...
 
Men vad gör man då
om man återigen är sådär bittert efterklok,
medans man sitter där på sin skenande häst
med tusen stenar fallande omkring en?
Där det således är för sent att kapa benen
eller hindra stenarna från att falla
Ja, vad gör man då?
 
För som sagt,
det är inte lätt att fånga en sten som faller,
eller att stanna en häst i full galopp.
 
Men bara för att något inte är LÄTT
betyder inte att det är omöjligt.
Det kanske bara tar liiiite längre tid...
 
 
-----------------------------------------------------------
 
Jag har insett att jag inte kommer lyckas stoppa detta på egen hand
utan hoppas nu på att kunna komma tillbaka till Capio lite tidigare,
och kanske stanna lite längre för att få lite ordning på allt.
Min behandlare ska ringa tillbaka om ett par timmar när hon kollat upp
hur det ser ut med lediga rum där nere.
 
För jag vill inte förstöra allt jag byggt upp
bara för att vissa saker i mitt liv rasar...
Det är det inte värt!!
 
 



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!