Fru vinter

Fru Vinters kyliga klädnad sänker sig ner över mig
hennes aura skimrar av små små kristaller
Jag kan se ljuset speglas i kristallerna av is
som är spridda över hela hennes klädnad


Känner hur hon låter dom sakta falla mot min kind,
känner hur dom smälter och blandas med tårarna 
som sakta börjar rinna längs med min kind.


Känner hur Fru Vinters isande kyla mjukt vill
omfamna mig med sin glittrande snö
När den faller ned mot mina nu isblå ögon
ser jag för ovanlighetens skull en ljusglimt i livet


Tänk att något som snö,
som egentligen är ingenting
kan sprida ett sånt bländande ljus.


Kan då även jag,
som är "Ingenting" personifierat,
någon gång få lysa med en sådan kraft?



© Cecilia Carlsson



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!