Marionettdockan



Så liten för världen
försvarslös och svag
Men med en vilja att dansa
fritt och av sig själv
Styra sina egna steg

Dansen går över glödande kol,
över krasat glas
genom snåriga skogar
Med trådar fastknutna
i armar och ben

Oförmögen att styra sina egna steg.
Tvingad att tänka någon annan tankar
Marionettmästaren skrattar rått
bakom kulisserna där ingen ser

Tårarna svider
bakom hennes tunna ögonlock.
Hon gråter och ber
"Snälla herr Marionetti,
släpp mej fri!"

Marionettrådarna tvingar henne
dansa på gränsen till en avgrund
Med blödande fötter
och ett allt svagare sinne

"Lev på dina drömmar,
lev på ditt hopp
En vacker dag har jag släckt
det som finns kvar

Dansa, min docka
följ min minsta vink
Försök inse
att du är inget utan mej"


Postat av: Gabriella

ha en fin dag :)

Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-08 @ 10:54:31
URL: http://millahoman.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!