.......

Jag förundras över livets förmåga,
att innan jag ens hinner blinka
vända allt upp och ned
Hur kan livet ändras
mitt i mellan två andetag?
Innan jag vet ordet av
så står jag mitt i en glödande orkan
med tårar strömmande nedför mina kinder

Jag förundras över tomheten
som fyller mig i takt med att
tårarna skapar rännilar på mina kinder 
Hur kan en tomhet,
som egentligen är ett ingenting,
riva upp sådana stora sår i mitt hjärta?
Snart blöder jag i takt med tårarna.

Jag förundras över hur himlen kan ändras
för jag har nu insett att vi inte längre
siktar mot samma stjärnor.
Hur kan en framtid som jag trodde var vår,
på ett ögonblick förändras,
och få oss att gå åt varsitt håll?

Jag förundras över det faktum
att trots tårarna tagit slut,
så gråter fortfarande min själ.

© Cecilia Carlsson

Postat av: Nanna Mück

Älskar dig min fina vän!! Du skriver oerhöst vackert! Får rysningar <3 Stor varm kram, N

2011-08-26 @ 11:57:25


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!